KESAN PENGGUNAAN PENCUCI WANITA

KESAN PENGGUNAAN PENCUCI WANITA | Salam. Pernah dengar tentang pencuci wanita atau feminine wash? Feminine wash digunakan oleh golongan wanita untuk membersihkan bahagian intim atau Miss V. Korang semua terutama sekali yang wanita, tahu kah anda bahawa feminine wash yang berada dipasaran tuh akan memberi kesan yang tidak elok terhadap alat sulit kita samaada untuk jangka masa pendek mahupun jangka masa panjang. So hari nih Uyul nak kongsi dengan korang apa kesan penggunaan pencuci wanita sekiranya digunakan terlalu kerap.


KESAN PENGGUNAAN PENCUCI WANITA

1. Menghapuskan kedua dua bakteria baik dan bakteria jahat yang terdapat dalam faraj.
Menurut fakta sains, tubuh badan manusia memerlukan bakteria baik untuk membunuh bakteria jahat. Asid laktik yang dikeluarkan oleh bakteria baik akan membantu seseorang itu terkena serangan virus. Kalau korang nak tahu, pengeluaran asid laktik disekitar faraj mengawal kebersihan faraj wanita. Bakteria baik (normal vaginal flora) adalah perlu untuk kita mengekalkan tahap keasidan vagina yang memberi keupayaan untuk menentang sebarang jangkitan pada bahagian tersebut. Sekiranya kita menggunakan pencuci wanita terlalu kerap, ianya akan membunuh bakteria bakteria baik ini.


2. Mengeringkan dan menegangkan kulit pada bahagian alat sulit wanita.


Untuk pengetahuan korang, pH level bahagian bahagian Miss V sangat berbeza dengan pH level pada tubuh badan kita yang lain. Terdapat sesetengah feminine wash ini yang mengeringkan kulit pada bahagian alat sulit wanita. Sekiranya korang menggunakan feminine wash jenis sebegini, keberangkalian untuk kulit korang melecet amat tinggi. Ada sesetengahnya boleh mengakibatkan luka dan ini akan memberi kesan buruk seperti mendapat jangkitan kuman, HIV adan HPV.

3. Mengakibatkan keradangan dan mengeluarkan keputihan.
Haaa, jangan tak tahu, penggunaan feminine wash terlalu kerap boleh mengakibatkan keradangan dan mengeluarkan keputihan yang teruk. Keputihan biasanya berwarna jernih atau kelabu keputihan. Sekiranya keputihan tiada berubah warna kekuningan atau kehijauan bermakna tiada jangkitan. Sama juga jika keputihan bersifat berlendir dan tidak berbeku seperti susu basi atau berubah berbau hanyir, atau terdapat radang dan kegatalan pada faraj menandakan jangkitan. Keputihan yang terlalu kerap jugak boleh menyebabkan kanser sekiranya tidak dirawat. 

4. Boleh mengakibatkan kanser servik.


Terdapat pencuci yang mengandungi antiseptik yang kuat, yang boleh menyebabkan jangkitan kulat dan bakteria kebal jika digunakan dengan kerap atau terlalu lama. Jika ini terjadi, kulat dan bakteria tersebut tidak akan bertindakbalas dengan rawatan perubatan, menjadikan ia sangat sukar untuk dielakkan dari merebak ke seluruh bahagian vagina. Ada sesetengah feminine wanita nih memang boleh menyebabkan kanser servik. Yelaaa, kalau dah bakteria baik yang berfungsi sebagai benteng kepada bakteria jahat tuh terhapus, apa lagi yang akan melindungi faraj kita. Korang pernah terfikir tak ke mana bakteria tuh akan merebak sekiranya tiada protection dari luar?

FEM MIST BY FURLEY BIOEXTRACT


Namun, semestinya kita perlu menjaga kebersihan Miss V kita kan? Penggunaan feminine wash dalam kalangan wanita boleh dielakkan apabila korang megunakan Fem Mist dari Furley Bioextract. Fem Mist dicipta untuk membantu masalah Miss V seperti keputihan, kegatalan, kekeringan, keradangan, bau yang kurang menyenangkan dan rasa tidak selesa.



CARA PENGGUNAAAN FEM MIST
Apa yang seronoknya Fem Mist nih, ianya direka dengan botol semburan yang kecil sahaja saiznya. Ianya bertujuan bagi memudahkan ianya dibawa ke mana mana sahaja tanpa mengambil ruang yang besar. Sebagai contoh, korang boleh simpan botol Fem Mist ini di dalam handbag. Korang cuma perlu semburkan pada Miss V dalam jarak 15cm ataupun korang boleh je spray dekat pantyliner. Haaa yang bestnya tak perlu bilas pun sebab ianya sememangnya diformulakan berasaskan air dan dirumuskan dengan khasiat manggis dan manjakani yang mampu mengekalkan keseimbangan pH di bahagian Miss V. Bagi yang memiliki kulit sensitif, tak perlu risau dah. Sebabnya Fem Mist nih sangat sesuai untuk semua jenis kulit. Korang digalakkan menggunakan Fem Mist nih 3 kali sehari untuk kesegaran sepanjang hari.




KELEBIHAN FEM MIST UNTUK MISS V ANDA
Mudah dan cepat digunakan
Menganjalkan dan mencerahkan
Menghilangkan bau dan kegatalan
Mengurangkan keputihan
Menyegarkan
Boleh digunakan setiap hari
Bersifat semulajadi dan berasaskan air
Selamat dan sesuai untuk semua jenis kulit
Tiada bahan kimia yang merbahaya
Diluluskan oleh KKM


Bahan bahan yang terdapat dalam Fem Mist 
Aqua, DermaXan (Garcinia mangostana peel extract), Quercus infectoria (Oak) gall extract, PEG-40, Hydrogenated castor oil, Tocopherol, 2-phenylethanol, Caprylyl glycol, Lavendula angustifolia (pure lavender) oil.

HARGA FEM MIST
Fem Mist hanya RM48 SAHAJA!


DAPATKAN FEM MIST SEKARANG
Segala maklumat lanjut tentang Fem Mist nih, korang boleh refer website mereka seperti tertera:

Website:
Online Store:
Facebook:
Intagram:
Twitter:
Email:
support@furleybio.com
Contact No:
03 8724 3280


Jom dapatkan sekarang! Lebih baik mencegah dari mengubati kan?


Sumber Gambar: Google

9 ulasan:

  1. wow yul,macam hebat je produk ni

    BalasPadam
  2. Akak pun guna yang ni...best dan segar jer...

    BalasPadam
  3. wah spray je....teruja jugak ni nak guna

    BalasPadam
  4. nak pakai lama kan.. hee! kena pilih produk yang berkualiti..

    BalasPadam
  5. Cepat2!!! Hari ni LAST!! Jemput join Giveaway di blog Tengkubutang.com yea.. mana tahu ada rezeki menang apa-apa hadiah kan... kalau tak minat hadiah.. jemput join sekadar support contest di blog TB tu ke.. boleh...? heeee.. thank you.. i love you.. =) jom meriahkan lagi contest ni disamping boleh dapat trafik dari peserta-peserta yang join untuk blogwalking.. =)..

    Kepada yang dah join.. Terima kasih sangat-sangat... semoga Allah murahkan rezeki korang.. Aamiin..

    http://www.tengkubutang.com/2017/08/tengkubutang-6-million-pageview-giveaway.html

    BalasPadam
  6. Bagus femmist ni...sembur je

    BalasPadam

DISCLAIMER: Comments are welcomed. However, noted that, tasteless and insulting comments may be deleted. Any personal remarks and attacks may be deleted. The same holds true for off-topic comment. Any comments that reek of link spam or marketing messages will be deleted.

I am not responsible for the content in comments other than those made by me, or in blogs, or other online content that I may link to.

Dikuasakan oleh Blogger.