APLIKASI TRAVELOKA TAWARKAN PERCUTIAN LOW BAJET

APLIKASI TRAVELOKA TAWARKAN PERCUTIAN LOW BAJET | Salam. Tengok rakan rakan upload gambar di media sosial bercuti bersama keluarga atau rakan rakan mereka, teringin pulak rasa hati nak bercuti. Ye lah kan, bila bercakap pasal percutian, siapa je tak nak bercuti dan berseronok dengan keluarga mahupun rakan rakan. Tak pun untuk golongan single macam Uyul, boleh jugak self travel. Ehhh memang teringin lah nak buat semua tuh.

Bercuti bukan sahaja dapat release tension. Dah seharian bekerja, 6 hari seminggu. Cuti pun cuma Ahad sahaja. Haaa memang padanlah kalau Uyul nak plan untuk bercuti. Mungkin boleh amik cuti panjang dan berehat sambil melupakan sedikit tekanan kerja. Terasa macam nak bercuti sorang sorang. Eceh. Tapi nak bercuti kemana ya? *Flip hair, sambil mata ke atas*

Cumanya, untuk bercuti memang kena ada perancangan awal. Kalau main terjah je memang tak laaa kan. Nak kena fikir kos, fikir bajet, berapa hari nak pergi. Tempat yang kita nak pergi pun kena fikir juga, nak buat apa dekat sana nanti. Takkan nak gamble je. Ada orang nak bercuti sebab nak tenangkan fikiran di pulau pulau, ada yang mahukan terapi minda dengan bershopping, ada pulak yang sekadar nak melawat tempat bersejarah. Kalau tanya Uyul, Uyul pilih untuk tenangkan fikiran di pulau pulau sambil boleh shopping shopping. Actually terasa nak ke Langkawi. Boleh shopping coklat woi. Dah lah tempat bebas cukai, sesuai pulak dengan kita yang nak travel sorang, pakej nak shopping pun boleh.

Haaa jomlahh survey kot kot ada pakej percutian ke Langkawi yang murah. Maklumlahh kalau boleh semua nak murah. Kita cari agen atau website yang menawarkan pakej paling murah katakooo. Makanya, Uyul terjumpa satu Aplikasi di internet iaitu Aplikasi Traveloka Malaysia.


Perghhh Aplikasi Traveloka Malaysia nih, kemahin harga dia tawarkan boleh siap sponsor kawan kawan lain lah. Tak jadi pulak nak self travel. Macam nak hangkut orang lain sekali. Hahaha. Dia punya murah toksah cakap, korang tengok sendiri Aplikasi Traveloka Malaysia nih. Interface laman webnya yang menarik dan mudah untuk di akses. Memang menakjubkan.


KENAPA WAJIB BOOKING DENGAN TRAVELOKA?
Aplikasi Traveloka Malaysia adalah satu laman web yang dapat membantu kite untuk menempah hotel dan tiket flight di mana mana sahaja tempat di dalam atau di luar Malaysia. Korang pasti rambang mata macam Uyul kalau dah masuk ke Aplikasi Traveloka Malaysia nih weyh. Rasa macam nak pergi travel tiap tiap minggu dengan menggunakan Traveloka Malaysia ni. Traveloka Malaysia ni akan memberi harga yang terbaik untuk tempahan hotel dan tiket flight dan jugak takda langsung hidden charges, maksudnya apa yang korang tengok tu lah yang korang akan bayar.




JOM BOOK HOTEL DENGAN TRAVELOKA
Dengan Aplikasi Traveloka Malaysia, korang boleh book mana mana hotel yang korang nak sebab semua hotel dalam Malaysia nih boleh di tempah di Traveloka Malaysia. Korang boleh pilih ciri ciri yang macam mana korang nak untuk hotel korang nak stay tu. Contohnya, korang nak hotel korang berapa bintang, korang boleh pilih kat penarafan bintang, kat situ ada dari satu bintang sampai ke lima bintang. Korang juga boleh pilih kemudahan apa yang korang nak. Kalau korang nk book hotel yang mewah or yang bajet korang boleh cari kat pilihan penginapan tu dan kalau kalau korang nak hotel yang macam mana, korang boleh pilih kat jenis jenis penginapan kat situ ada dari rumah tetamu, hostel, sampai ke villa. Other than that, Traveloka Malaysia juga ada menawarkan diskaun hotel kat situ akan ada kod yang dorang akan bagi, korang just kena tulis balik bila korang nak buat tempahan nanti.

Di ruangan Carian, korang cari Langkawi.

Akan keluar pelbagai jenis penginapan mengikut bajet korang.

Korang pun boleh lakukan Carian hotel dengan klik pada setiap kategori kat belah kiri tuh.

Contoh bila Uyul klik pada hotel Tubotel Langkawi, akan keluar rating hotel nih. Tengok harga pun berpatutan untuk satu malam.

Bila korang klik setiap hotel, akan keluar review tempat berdekatan yang boleh dikunjungi.

Boleh jugak nak pilih hotel lain yang lebih eksklusif.

Di aplikasi Traveloka Malaysia nih, korang boleh tengok apa feedback customer tentang hotel yang dah mereka book menggunakan aplikasi sama.


TIKET FLIGHT PUN BOLEH BOOK DENGAN TRAVELOKA
Tadi pasal hotel, sekarang pasal tiket flight pulak, kalau korang perasan kalau korang beli tiket flight dari airlines tu sendiri, tiket flight tu agak mahal berbanding dengan yang dalam Traveloka Malaysia ni. Sebab tu la Traveloka Malaysia ni orang cakap aplikasi yang memberikan the best price untuk tempahan  tiket flight dan juga hotel. Dalam website ni, korang boleh tengok banyak “officially airlines partners” yang Traveloka telah bekerjasama. Jadi korang tak perlu risau sangat nak fikir tiket flight yang korang nak beli tu ada ke tak dalam traveloka ni. Kod diskaun untuk tempah tiket flight pun ada juga, bukan untuk tempahan hotel saja tau.


 Aplikasi Traveloka Malaysia dah sediakan fungsi untuk Carian tiket flight.

 Korang boleh pilih nak gunakan penerbangan dari agensi syarikat penerbangan yang mana. Semua dalam satu jari sahaja.




KOD PROMOSI YANG BERBALOI BALOI DARI TRAVELOKA
Traveloka Malaysia dah sediakan kod promosi berbaloi baloi untuk korang. Boleh tengok step nih kalau korang nak kurangkan bajet yang sedia ada tuh. Pergi dekat Promotion page di https://www.traveloka.com/en-my/promotion.

Kod "Flashstay" tuh boleh gunakan masa korang nak apply hotel dan tiket flight.





TAK PERLU BAYAR LEBIH DENGAN TRAVELOKA MALAYSIA
Jadi, korang tengok dah banyak duit korang boleh jimat, dah la semua hotel dan tiket flight dalam Traveloka nih murah murah tapi siap ada diskaun lagi. Korang tak perlu nak fikir sangat pasal bajet semua ni kalau korang book dengan menggunakan Traveloka Malaysia ni. Kalau korang nak bercuti yang best best dan juga murah dalam Malaysia ni dan nak senang bila nak book hotel dan tiket flight, tak payah susah susah nak fikir, just pergi bercuti dengan Traveloka Malaysia. Tak perlu fikir panjang dan berkerut dahi. kita nak bercuti untuk happy happy dan spending time dengan family, bukannya untuk fikir pasal duit yang kita guna untuk pergi bercuti ni.

Uyul tak sabar nih nak dolan dolan. Hahaah. Maklumlahhh kan, asek kerja je. Kemahin dia punya stress tuh ya ampun. Letihhhh. Pergi kerja pagi balik malam. Kerja pulak memang tak pernah habis. Dah boleh plan dahh untuk ke Langkawi since memang dah lama tak ke sana. Last jejak kan kaki kat Langkawi masa sekolah rendah. Fuhh sedekad ada nih. Haha.

Ada yang nak join Uyul travel sekali?



13 ulasan:

  1. tawaran yang menarik..ok nak survey la sat lagi

    BalasPadam
  2. senang betul guna applikasi traveloka ni kan uyul.. nak cari hotel dan tiket flight sekali pun boleh.. tak yah pening2 nak survey satu2.. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. aahh betul tu kakak. senang sebab dalam satu aplikasi je.

      Padam
  3. next trip elsa nak guna traveloka pulak! hakhak

    https://elsaalicious.blogspot.my/2017/05/template-baru-blog-elsaalicious.html

    BalasPadam
  4. jom pi travel. traveloka buat sales kaw2 ni. mana nak dpt dik oi kalau bukan dekat traveloka.

    BalasPadam
  5. mudah lepas ni boking dengan traveloka

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tuhhhh jom travel dengan traveloka

      Padam
  6. Traveloka dulu..yeahhh..jom travel ..

    BalasPadam

DISCLAIMER: Comments are welcomed. However, noted that, tasteless and insulting comments may be deleted. Any personal remarks and attacks may be deleted. The same holds true for off-topic comment. Any comments that reek of link spam or marketing messages will be deleted.

I am not responsible for the content in comments other than those made by me, or in blogs, or other online content that I may link to.

Dikuasakan oleh Blogger.