MILAGRO COFFEE PENAWAR DIABETES

Assalamualaikum | Hai semua. Tahukah anda Malaysia menduduki tangga ke 10 di dunia yang memiliki pengidap Diabetes paling tinggi di Asia Tenggara khususnya. Astagfirullah. Mengucap panjang Uyul. Well, semua sedia maklum penyakit Diabetes atau penyakit kencing manis adalah penyakit kronik di mana keadaan paras gula (glukosa)  dalam darah adalah tinggi. Ianya sama ada disebabkan oleh kekurangan hormon insulin atau keberkesanan fungsi insulin itu sendiri yang berkurangan. Kalau korang nak tahu, Diabetes juga merupakan  risiko utama untuk mendapat penyakit jantung atau angin ahmar. Menurut kajian yang dilaksanakan oleh Persatuan Diabetes Malaysia dan Majlis Pencegahan Obesiti tahun lalu mendapati jumlah pengidap kencing manis membabitkan individu berumur 30 tahun ke atas. Ya, umur 30 tahun tu terlalu muda bagi Uyul. Selisihhh amit amit orang jawa cakap.


SIAPA BERPOTENSI MENGIDAP KENCING MANIS?

Golongan yang berpotensi mengidap kencing manis adalah golongan obesiti, golongan yang jarang bersenam dan mereka yang mempunyai keinginan yang tinggi terhadap makanan manis. Namun, ada juga kajian mengatakan, sesiapa yang mempunyai keturunan kencing manis, berpotensi besar untuk mendapat kecing manis sekiranya tidak menjaga pemakanan mereka. Antara tanda tanda awal pesakit yang mengidap kencing manis adalah seperti keletihan yang berpanjangan, dahaga yang luar biasa, dan kerap membuang air kecil. Selain daripada itu, penglihatan pesakit mula kabur, hilang imbangan badan dan sekiranya ada luka, luka juga lambat untuk sembuh.


LEBIH BAIK MENCEGAH DARIPADA MENGUBATI

Ya, lebih baik mencegah daripada mengubati. Setiap penyakit di muka bumi nih ada penawarnya. Antara kita mahu berusaha mencegahnya atau kita mahu terlambat mengubatinya. Semua pilihan ada di tangan kita. Bagi Uyul, dari habis beribu ribu untuk mengubati penyakit Diabetes, adalah lebih baik kita cegah di peringkat awal. Banyak cara sebenarnya nak cegah penyakit kencing manis nih. Antaranya kita perlu kawal pengambilan gula dalam makanan atau minuman kita seharian. Selain daripada itu, kita perlu melakukan senaman ringan sekurang kurangnya 35 minit seminggu.

Namun tahukah korang, ada satu produk di pasaran yang pastinya produk bumiputera merupakan penawar kepada penyakit Diabetes nih. Haaaa tak tahu lagi kan? Ya, Milagro Coffee. Sebenarnya Uyul dah pun mula jatuh cinta dengan Milagro Coffee sejak diperkenalkan oleh rakan blogger seminggu yang lalu.


APA ITU MILAGRO COFFEE?

Milagro Coffee merupakan satu kopi pracampur yang dicampur dengan kopi Arabika dan Robusta dan dipertingkatkan dengan beberapa estrak herba khas seperti Tinospora Crispa, Halia, Lada Hitam dan Rock Salt. Hasil daripada gabungan herba ini mampu merawat pelbagai jenis penyakit dan juga boleh meningkatkan sistem imun yang diperlukan oleh badan kita. 

Herba utama yang digunakan dalam Milagro Kopi adalah Tinospora Crispa. Tinospora Crispa merupakan tumbuhan jenis mendaki dan berada dalam tumbuhan keluarga Menispermaceae. Ia juga dikenali dengan pelbagai nama vernakular seperti "Patawali" atau "Akar Seruntum" kepada orang Melayu. Tinospora Crispa telah digunakan oleh ramai pengamal tradisional untuk pelbagai rawatan seperti demam, tekanan darah tinggi, luka, cacing usus, jangkitan kulit, dan juga hiperglisemia. Selain daripada itu, Tinospora Crispa juga digunakan dalam merawat kencing manis dalam bentuk ekstrak akueus disebabkan oleh kesan hipoglisemik yang boleh mengurangkan paras glukosa darah.




PENYELIDIKAN TINOSPORA CRISPA

Satu penyelidikan saintifik mengenai rawatan bagi pesakit kencing manis menggunakan herba Tinospora Crispa dalam Milagro Coffee yang telah dilakukan oleh penyelidik dari UiTM (Universiti Teknologi Mara) Puncak Alam, Selangor dan mereka mendapati bahawa terdapat pengurangan yang ketara pada bacaan gula didalam darah selepas meminum Milagro Coffee secara konsisten selama sebulan.


MILAGRO COFFEE DALAM HARIAN METRO

Untuk pengetahuan semua, produk Milagro Coffee yang diasaskan oleh Puan Salmah Hayan iaitu Pengarah Urusan dari Aqid Aqila Resources telah mendapat liputan daripada Harian Metro. Strategi pemasaran seterusnya daripada pihak Aqid Aqila Resources adalah melalui pemasangan billboard di seluruh negara.








KELEBIHAN HERBA PATAWALI DALAM MILAGRO COFFEE



Ianya boleh membantu merawat, mencegah dan mengawal:
✔ Penyakit Kencing Manis
✔ Darah Tinggi 
✔ Sakit Sendi
✔ Kanser
✔ Cergas Badan
✔ Bertenaga
✔ Hilang Penyakit Gatal-gatal
✔ Keradangan
✔ Alahan
✔ Batuk
✔ Demam Malaria
✔ Menguatkan TENAGA BATIN
✔ Awet Muda


Selain daripada itu, Milagro Coffee juga berkhasiat kerana ianya:
✔ Tinggi Anti-Oksidan
✔ Menguatkan Saraf & Sistem Pertahanan Tubuh Badan
✔ Mengembalikan Tenaga dengan Segera





TESTIMONI PENGGUNA








PELUANG MENJANA PENDAPATAN

Selain daripada korang minum Milagro Coffee untuk menjaga kesihatan dan mencegah daripada penyakit merbahaya di usia muda, Aqid Aqila Resources juga mengajak semua untuk bersama sama menjana pendapatan. Ye laaa kan, selain korang minum untuk korang, korang suggest lah dekat kawan kawan yang lain, keluarga ke, dan secara tak langsung korang pun boleh peroleh pendapatan sampingan.

Uyul sendiri dah jadi dropship dahh tau. Bukan apa, baru minum tak sampai sebulan, dah turun 4kg! Hahaha. Yang nih memang tengah tunggu masa nak buat testimoni. Kena turun lagi angka berat badan tuh baru boleh buat korang percaya. Wakakaka. So, dah alang alang, memang sign up terus jadi dropship. Korang yang mana nak jadi dropship jugak, boleh PM Puan Salmah di Facebook Salmah Hayan.

Yang mana nak cuba Milagro Coffee nih, boleh WhatsApp Uyul laju laju di talian 013 7766 426. Harga sekotak untuk 20 sachet adalah RM55 SAHAJA!


CONTEST MILAGRO COFFEE

Haaaa! Jangan tak tahu, Milagro Coffee ada anjurkan contest. Hadiah toksah cakap, LUMAYAN!! Uyul pun bakal join sekali, tak nak kalah kau! Hahahaha. 


SYARAT PERADUAN

1. Selfie bersama produk Milagro Coffee (Peserta WAJIB beli produk Milagro Coffee sekurang kurangnya satu kotak.)

2. Buat entry di blog, dan tajuk entry WAJIB ada perkataan Milagro Coffee.

3. Buat SATU video anda menikmati Milagro Coffee berdurasi 1 hingga 3 minit, dan upload video tersebut ke Facebook masing masing.

4. Penyertaan yang mempunyai LIKE & SHARE terbanyak dikira sebagai pemenang.



HADIAH PERADUAN

TEMPAT PERTAMA
Wang tunai bernilai RM1500 + 1 kotak Milagro Coffee + Mug

TEMPAT KEDUA
Wang tunai bernilai RM1000 + 1 kotak Milagro Coffee + Mug

TEMPAT KETIGA
Wang tunai bernilai RM500 + 1 kotak Milagro Coffee + Mug

SAGUHATI
Wang tunai bernilai RM250 + 1 kotak Milagro Coffee + Mug



Korang semua cepat like Fanpage Milagro Coffee, Klik Sini.
Follow juga Instagram mereka, Klik Sini.








#jdtblogger #teambloggerjohor

6 ulasan:

  1. milagro coffee.. mmmm..sedap ekkkk..

    BalasPadam
  2. bagus la.. minum kegemaran sambil merawat.. akak jual jugak penawar diabetes.. tapi teh.. hehe

    BalasPadam
  3. amboi kak uyul vlog ke 10 gituuu , hebat :D

    www.neezalife.com

    BalasPadam

DISCLAIMER: Comments are welcomed. However, noted that, tasteless and insulting comments may be deleted. Any personal remarks and attacks may be deleted. The same holds true for off-topic comment. Any comments that reek of link spam or marketing messages will be deleted.

I am not responsible for the content in comments other than those made by me, or in blogs, or other online content that I may link to.

Dikuasakan oleh Blogger.