ANCHOR FOOD PROFESSIONALS LAUNCHES ICY-COOL BEVERAGES TO BOOST YOUR MOOD

ANCHOR FOOD PROFESSIONALS LAUNCHES ICY-COOL BEVERAGES TO BOOST YOUR MOOD | Baru baru ini Uyul berpeluang bersama sama rakan JDT Blogger ke majlis pelancaran minuman Icy-cool anjuran Anchor Food Professionals di Living Room, Taman Pelangi, Johor Bahru. Berikutan kejayaan kempen terdahulu seperti Say Cheese, PizzArt dan Anchor Travel Cake, Anchor Food Professionals kembali lagi dengan enam minuman tenusu baru untuk meningkatkan mood anda. Minuman ini dikonseptualisasikan dan dicipta oleh chef Anchor Food Professionals untuk mempamerkan kelazatan tenusu dalam minuman yang boleh memberi kesan kepada setiap mood peminumnya.



Berkonsepkan Moodmojee, minuman ini telah diilhamkan oleh Asian Cheese Teas iaitu Jack Tan, Pengarah Makanan Makanan Bersekutu Anchor Food Professionals berkongsi, "Kami memahami apa yang boleh dibuat dengan tenusu dari segi rasa, tekstur dan penampilan yang hebat dalam pelbagai bentuk, sama ada melalui minuman mahupun kek. Secara tradisional, tenusu sangat popular di pasaran Barat, tetapi kali ini kami ingin bermain dengan bahan-bahan tempatan untuk menghasilkan rasa dan rupa Asia".

Kempen Moodmojee anjuran Anchor Food Professionals akan bekerjasama dengan lima belas pengusaha makanan & minuman di seluruh Malaysia bermula dari November 2018 hingga Januari 2019.



6 JENIS ICY-COOL BEVERAGES



Kaya-Nika Fusion - Merupakan gabungan lapisan manis dan berkrim dengan 'kaya' tradisional, 'gula melaka', 'bubur' dan kacang merah.
Outlet : Delight Factory, Love Tea F&B, Cofeology Cafe & Restaurant, Lavish Fusion Bakery, Overstepped (Sejati), HIVE by Love A Loaf, Family Confectionery, Baker’s Hut
Produk Anchor Dairy : Anchor Whipping Cream
Ciptaan : Chef Firuz



Yuzu Chocolate Surprise - Merupakan gabungan lemak dan manis coklat dan yuzu citrusy menawarkan rasa yang menarik. Yuzu Chocolate Surprise adalah campuran coklat ais dengan Yuzu puree dan di bibir gelas diletakkan dengan salt lemon cooling candy.
Outlet : Choon Guan Coffee Shop, Gafe Kafé, Delight Factory, Chiu’s Café, Living Room, Cofeology Café & Restaurant, Lavish Fusion Bakery, La Taste, HIVE by Love A Loaf
Produk Anchor Dairy : Anchor UHT Full Cream Milk dan Anchor Whipping Cream
Ciptaan : Chef Ichiro



Pom & Grey Twist : Menggunakan teh keju, Pom & Gray Twist adalah sejenis ramuan menyegarkan. Early Grey Tea dicampur dengan sirap delima dan dilapisi di atas adalah krim coklat dan ditabur dengan serbuk koko.
Outlet : Choon Guan Coffee Shop, Delight Factory, Chubs Grill, Chiu’s Café, Lucky Bean, Living Room, Cofeology Café & Restaurant, La Taste, Family Confectionery, Baker’s Hut
Produk Anchor Dairy : Anchor Cream Cheese, Anchor Full Cream Milk dan Anchor Whipping Cream
Ciptaan : Chef Ken



Lemon Mint Meringue - Merupakan sejenis air ice blended yang penuh dengan lemon mint vanilla. Di atasnya diletakkan whipped and torched meringue dan hirisan lemon dan oren.
Outlet : Delight Factory, Love Tea F&B, Cofeology Café & Restaurant, Lavish Fusion Bakery, Overstepped (Perdana), La Taste (Butterworth), HIVE by Love A Loaf, Family Confectionery
Produk Anchor Dairy : Anchor Whipping Cream
Ciptaan : Chef Firuz



Tangy Brew - Merupakan sejenis minuman kopi yang pekat dan sejuk dan dihiasi dengan lapisan krim cair dan busa keju krim.
Outlet : Choon Guan Coffee Shop, Gafe Kafé, Delight Factory, Chubs Grill, Chiu’s Café, Lucky Bean, Living Room, Cofeology Café & Restaurant, Family Confectionery
Produk Anchor Dairy : Anchor Cream Cheese, Anchor Full Cream Milk dan Anchor Whipping Cream
Ciptaan : Chef Ken



White Coffee - Menawarkan rasa berkacang, White Chocoffee merupakan campuran kopi putih yang dipenuhi dengan coklat dan mentega kacang yang lazat.
Outlet : Gafe Kafé, Delight Factory, Chubs Grill, Lucky Bean, Love Tea F&B, Cofeology Café & Restaurant, Family Confectionery, Baker’s Hut
Produk Anchor Dairy : Anchor Full Cream Milk, Anchor Cream Cheese dan Anchor Whipping Cream
Ciptaan : Chef Inchiro




Di Johor, minuman yang lazat ini boleh didapati di dua cawangan di Johor, iaitu Living Room di Johor Bahru dan F & B Tea Love di Kulai. Di Living Room, hanya akan dihidangkan dengan Tangy Brew, Pom & Twist Twist dan Kejutan Coklat Yuzu akan disediakan pada harga RM9.90 setiap satu. Manakala di Love Tea F & B, Chocoffee Putih, Lemon Mint Meringue dan Kaya-Nika Fusion akan dijual pada harga RM12.90 setiap satu.

6 ulasan:

DISCLAIMER: Comments are welcomed. However, noted that, tasteless and insulting comments may be deleted. Any personal remarks and attacks may be deleted. The same holds true for off-topic comment. Any comments that reek of link spam or marketing messages will be deleted.

I am not responsible for the content in comments other than those made by me, or in blogs, or other online content that I may link to.

Dikuasakan oleh Blogger.