TIPS : CLOROX USUS DENGAN LEMON


Hurm, tips kali ini  yang aku rasa macam dah ketinggalan je la kan. Clorox usus korang dengan lemon. Istilah clorox tuh macam kejam sangat kan kan? Orang selalunya sebut DETOX tapi aku saja nak kasi gempak sikit, bubuh lah CLOROX. Kahkahkah oke-ta-klaka.

Disebabkan Mak sekarang dah ambik tender hantar vege ke Outlet Pizza Hut, makanya kalau ada lemon lemon lebih tuh kira rezeki aku lah ye. Memandangkan masih ada balance sebakul lagi, so aku cakap ler ke mak yang aku nak buat detox. 

Bila aku cakap kat Dekbil, dia dengan selenganya, "Haaa? Detokkk. Apanya kau nih Long?" Ewah si bengong nih, aku terajang jugak. Aku cakap DETOXXX bukan DETOKK!!


Apa itu DETOX??
Alaaa.. Aku cakap DETOX Dekbil tak paham, tahu pulak dia sebut DETOXIFICATION. 
Reti pulak dia cakap ada belajar kat sekolah. 
Sengal ko Dekbil. 
Meh sini aku explain in English jugakk!

DETOXIFICATION is a process of removal of toxic substances from human body.

Haaa! Hamekk! Baru kau paham ye Dekbil.




Fungsi dia tak lain tak bukan untuk membuang segala toksin toxic tokmak tokayah dalam badan!
Toksahh nak nipu tokmak tokayah pulak!

Oke, camni, aku just potong lemon tuh slice by slice dan masukkan dalam botol kaca.
Kalau ade Epal ke, Mangga ke, perghhhh wa cakap luuu lagi masyuk.
So kira macam peram lah lemon nih.
Aku peram dalam botol kaca, tuang air masak sikit, letak gula setengah sudu.
Simpan dalam fridge.

Taraaaa!!!

Dah boleh minum sebab dah sejuk gila bakhang.
Oke camni, kalau nak minum.
Tuang sikit je dalam gelas oke.
Lepas tuh sila tuang air suam kasi penuh gelas.

Kau cuba minum!
Perghhh!! Dia punya bau, buat aku telan air liur.
Masa nak  minum, merenyeh muka aku haaa tahan dia punya MASAM.

Lepas setengah jam aku minum, rasa macam nak terberyyy doe.
Memang betul cuci usus aku.
Takde ler sampai abes dia kasi cuci.
Tapi oke lahhh untuk kosongkan perut kan.

So guys!! Cepat ler beli Lemon.
Sebijik mak aku tolak harga kat Outlet Pizza Hut RM1.20.
Aku tak tahulah harga kat luar berapa.
Sebab aku dapat free jekkk pungg.

Terima kasih, Omakku sayang.


 Yang dah lapar nihhh,
Aku dengan detox ku.


2 ulasan:

DISCLAIMER: Comments are welcomed. However, noted that, tasteless and insulting comments may be deleted. Any personal remarks and attacks may be deleted. The same holds true for off-topic comment. Any comments that reek of link spam or marketing messages will be deleted.

I am not responsible for the content in comments other than those made by me, or in blogs, or other online content that I may link to.

Dikuasakan oleh Blogger.