APA? KAK FYNN DATANG LENDU? HAHHH? UITM LENDU??


Oke foine!! Aku dah grad. Baru Kak Fynn sampai Lendu. UiTM Lendu oke. Lendu! Memang tak berkesempatan langsunglah kalau ikutkan. Aku dah grad hoi. Dari duduk kampung sampai dah tercampak ke bandar. Ye laa. Dari UiTM Alor Gajah ke UiTM Bandar Melaka. Alahai.. Time ni lah Kak Fynn datang Lendu. Sodehhh gila babeng.. 

By the way. Kau tayah nak chonggg sangat Uyul. Setakat Bandar Melaka nak ke Lendu bukan makan berejam pun. Apa ada hal. Nak seribu daya tak nak seribu berdalih. So nak diikutkan, 26hb June tuh aku sedang bermood FE. Kalau ikutkan gap antara paper sebelum dan selepas that date hanya dua hari. So aku decide untuk study dulu paper AOM masa study week.

Tengok hok yang PINK je sebab BIRU tuh en.Merah punya.

Kita kene merancang FE dengan sebaiknya oke. So, disamping aku bercita-cita nak jumpa Kak Fynn, pelajaran mesti diutamakan jugak. Jangan main hembus je, abes result kau nanti Uyul oi. 

Hurm dipendekkan cerita. Aku sampai jugak Lendu sebelum magrib. Aku ke sana naik kereta bakal adik ipar aku. Memandangkan dia kerja masa tuh, so kawan aku dengan gf dia teman lah aku. So kami berempat lah pergi. Dorang nih classmate aku, Rezza Firdaus dan Nurana Faezah. Sebbaiklah si Nana nih ada. Kalau tak mati kutu jugak lah aku sensorang terkinja kinja. Thanks Nana dan Fahin Celup!

Nak dijadikan cerita, Kak Fynn sampai lambat masa tuh. Aku setia jugak lah nunggu. Walau jam dah nak nginjak ke angka 9:00 pm. Gedebak gedebuk. Akhirnya sampai jugak this cute family. Kak Fynn, Bongtri dan Nuna Tuna. Ohkey, EXCITED bakhanggg aku cakap kau.  Yela, kau jumpa someone yang inspired kau a lot. Bukan sedikit kot. Mau tak excited. Nak nak pulak aku duduk antara yang paling depan. Yang betul betul menghadap Kak Fynn.

Sumpah doe. Menitik airmata aku bila Kak Fynn start bercerita. Bukan kerana excited punya pasal. Tapi sebab segala yang Kak Fynn cerita, sedikit sebanyak sama macam perjalanan hidup aku. Bukan 100% sama lah tapi macam kau tengok wayang dan jalan ceritanya adalah berkisarkan hidupkan. Kau rasa tak macam kau sepatutnya ubah jalan hidup kau jadi lebih baik. Kau sepatutnya jadikan cerita hidup kau lebih sempurna dari apa yang kau lalui.  No matter what, no ones is perfect. And I am those who love imperfect. Acah acah konon, one fine day akan datang seorang lelaki yang perfectkan hidup aku. Macam Kak Fynn, ada Abang Tri dan plus plus plus Arjuna untuk lengkapkan hidup dia.


 

Antara ayat Kak Fynn yang paling aku suka, "Kita terlalu mengagungkan kawan kite berbanding kita yang sepatutnya di kawankan kita." Yes. Exactly. Aku dah tak nak jadi KAWAN yang mengagungkan kawan. Kau paham tak agungkan kawan macam mana? Kau terlalu jaga hati orang sampai kau terfikir tak, yang orang langsung tak kisah andai kau tak de pun dengan dorang. Kau kena fikir, tak semua orang suka kau jadi kawan dia. Mungkin untuk masa masa terdesak, yes. You did. Tapi tak semua orang suka untuk kau ada dengan dia. Mungkin kerana perangai kau yang kalah setan buat orang tak suka dengan kau.  For me, untuk apa buat orang suka kita. I dont need it. Mungkin kerana aku trauma. Trauma untuk buat orang suka aku. Sedangkan ke akhirnya, dalam kubur pun aku sorang sorang doe.


Nak dipendekkan cerita, so sampai lah masanya Kak Fynn baca soalan aku. 


Soalan : Institusi pendidikan dulu dan sekarang banyak perbezaannya. Peluang yang diberikan cukup mewah. Sehingga untuk melihat generasi muda sekarang tidak ke sekolah adalah sesuatu yang mustahil. Pada pendapat kak Fynn, bagaimana transformasi mahasiswa sekarang dapat menjadikan institusi pendidikan sebagai salah satu teras kehidupan dalam Malaysia khususnya?

So ini jawapan Kak Fynn. 



Nak cerita panjang panjang pun tak guna tol tak. Takpe, aku memang rakam from the start apa Kak Fynn cerita. Nak layan kat sini boleh, nak layan dekat Youtube pun boleh. Ikut korang lah.


Selamat menyelami diri sendiri korang!
Enjoy watching.


#notakaki : Oh, sorry. Baru sekarang aku nak update. Sebab rindu Kak Fynn kot. Tuh yang update. Love
you forever kak!

Salam sayang, 
Aku tanpa suami dan anak anak.





Tiada ulasan:

DISCLAIMER: Comments are welcomed. However, noted that, tasteless and insulting comments may be deleted. Any personal remarks and attacks may be deleted. The same holds true for off-topic comment. Any comments that reek of link spam or marketing messages will be deleted.

I am not responsible for the content in comments other than those made by me, or in blogs, or other online content that I may link to.

Dikuasakan oleh Blogger.