I'M SURVIVED

I'M SURVIVED | Salam. Hi everyone, good day! I'm so sorry for not updating my blog. As usual, I'm quite busy right now. Fucking busy! Ahh alasan lapok betul bila tak update blog. Entahlahhh. Memang busy. Asal celik fikir kerja, asal lelap pulak fikir blog tak update. Tapi tetap tak update. Haiihhhhhlahh.


Sekadar entri pendek.

Sejak sejak naik pangkat Building Manager nih, sumpah masa untuk diri sendiri terpaksa diketepikan. Sebulan lebih, and I'm survived. Naik pangkat nih, bukan benda yang boleh dibanggakan. Ianya satu amanah yang kau kena pikul tanpa perlu persoalkan apa apa. 

Actually, I'm Alumni of Bachelor of Office Systems Management. I repeat. Office Systems Management. Langsung takde kaitan dengan Property/Building Management. Langsung. Bermula sebagai Admin Executive, dan diberi peluang serta kepercayaan daripada Mr Yap selaku Operation Manager untuk area Larkin, aku terima dan galas tanggungjawab dengan penuh rasa berbagai. Rasa tidak yakin, rasa tidak mampu, rasa tidak berkeupayaan.

Kalau ikutkan, aku jump satu position. Admin Executive to Building Manager, lompat Building Executive. Ye, My Parzival merupakan Building Executive di DBM. So dia lebih paham industri Property Management nih macam mana. Sedangkan aku? Hanya Admin yang buat kerja kerja clerical dan memudahkan urusan orang atasan supaya setiap kerja berjalan lancar. But slowly, aku nampak industri nih macam mana risiko dia.

Straight forward.    

From the day one I've been transferred to this site as a Building Manager, segala bagai perasaan berbuku di hati. Dengan previous Manager yang tak handover properly, dengan minggu minggu pertama nak bersihkan sampah orang, dengan pending issues melambak, dengan aku kena handle meeting sorang sorang. Langsung aku tak pernah complaint apa orang buat kat aku. Langsung tak complaint pada upper level, aku buat semua tanpa banyak cekadak. End up, orang tuduh aku bercerita sana sini dia tak buat kerja, dia main duit semua. Helloooooo. Tuduhan kau FALLACY! Ke takut dengan bayang bayang sendiri? Aku takde masa nak pergi site lain bercerita pasal orang. Tak pernah aku pergi ke site bercerita pasal orang tak buat kerja, tak kuasa! Lagi laaaa nak buat cerita orang main duit bagai walhal aku ada je dengar semua cerita tu.

Sampailahhhh.

My superior called me, and asked if I create another Whatsapp group with Admin from other site. Weyhhhhhh I dont have any extra time for talking about nonsense lah! Dan beliau tanya aku kenapa hal kecik nak dibesarkan. Its not hal kecik ke hal besar. Banyak kali kau lepas tangan, aku diam. Tapi bila kau bagi arahan macam kami ni kuli, its doesnt make sense. Siapa yang ke sana ke sini bawak cerita pasal aku? Cerita buruk pasal aku bersepah sepah? Siapa?

Aku bukan perempuan yang senang senang orang nak pijak. Bukan. Sebab aku berpegang pada kerja itu satu amanah.

I'm allergik to orang yang suka cakap gebang. Dan sekarang, I realized, ramai orang tak boleh dipercayai dan orang orang tersebut jantina dia lelaki. Hahahaha. Kelakar lahhh. Dia cakap itu ini, last last dia tikam belakang.

Hmm.

I'm survived. Thank you sebab 4 ketul team aku banyak support aku dari belakang, buat kerja masing masing tanpa banyak bunyik, tahu arahan, tahu amanah. Ada masa kita main, kita main sungguh sungguh. Ada masa kita kerja, kita kena kerja sungguh sungguh.



I'm a Team Leader, not ordinary Manager,
Uyul Rosli

8 ulasan:

  1. Tahniah.
    Teruslah komited dengan tugas yang diamanahkan.

    BalasPadam
  2. uyul hebatttt...hidup uyul!!!

    BalasPadam
  3. Bersabarlah dik... Itu semua satu ujian utk uyul berjaya dan lebih berjaya.
    LeYa doakan semoga uyul tabah menghadapi dugaan... We know you are good person...

    BalasPadam
  4. haihh sampai macamtu uyul kena buli, nasib ada yang support uyul. All the best untuk chapter baru :)

    BalasPadam
  5. Moga terus maju berjaya YuYul !!

    BalasPadam
  6. jangan main2 dengan lelaki punya bawanggg,, lagi dasyat dari gegurl. hahahaaha.. wish you all the best in your carrier 💋

    BalasPadam
  7. be strong uyul..alah bisa tegal biasa...keep strong!!

    BalasPadam
  8. seriouslya bila kita di level Manager ni banyak dugaan kalau bukan tekanan dari orang yg level sama or the bosses, orang bawahan pun kena yg responsible..kalau tak memang kita pitam tengah jalan...

    anyway, congrats Uyul..keep it up and wish u the best of luck

    BalasPadam

DISCLAIMER: Comments are welcomed. However, noted that, tasteless and insulting comments may be deleted. Any personal remarks and attacks may be deleted. The same holds true for off-topic comment. Any comments that reek of link spam or marketing messages will be deleted.

I am not responsible for the content in comments other than those made by me, or in blogs, or other online content that I may link to.

Dikuasakan oleh Blogger.